Her bor vi! Vestre Stationsvej 21, 2. sal 5000 Odense C Cvr. 33 86 67 47 Tlf.: +45 81 10 72 20 E-mail: info@radoorco.dk
Website of the day, 08/01/2017 Website of the day, 08/01/2017
radoor & co aps Vestre Stationsvej 21, 2. sal 5000 Odense C Cvr. 33 86 67 47 Tlf. 81 10 72 20 info@radoorco.dk
DESIGN | PROGRAMMERING | SERVICE/DRIFT/SUPPORT

selvmordsforskning.dk

Kunden
Center for Selvmordsforskning har eksisteret siden 1989 og blev etableret som en selvejende institution under Socialministeriet, nu Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold i 1999.
Processen
Her ser du et rough overblik over fordelingen af de forskellige milepæle i opgavens mange forskellige arbejdsprocesser
10%
10%
Opstart, møder og dialog
25%
25%
Frontend udvikling
40%
40%
Programmering
10%
10%
Server
15%
15%
Test
Design og koncept

Udfordringen var at skabe et lækkert design til et ret så trist og kedeligt emne. Og så uden ét eneste billede at gøre med. Vi brugte centrets bestående farvepalette og har ud fra det skabt et moderne og tidsvarende univers.

Primære farve #4f5d66

Sekundære farve #ffd54f

Tillægsfarve #0066b3

Lato
De semi-afrundede detaljer i bogstaverne giver Lato en følelse af varme, mens den stærke struktur giver stabilitet og seriøsitet. "Mandlige og kvindelige, alvorlige, men venlige.
Timeregistrering

Vi har udviklet et smart værktøj til centret som gør, at de nemt og hurtigt kan
registrere time fraværd på alle medarbejdere via web platformen.

Funktions oversigt

selvmordsforskning.dk består af mange komplekse moduler og funktioner, som du kan se lidt nærmere på herunder

WordPress

Løsningen er bygget op i WordPress, som over de sidste mange år har bevæget sig fra at være et blogsystem, til at i dag være et fuldblods CMS. Bag WordPress er der et kæmpe fællesskab, der bidrager til udvikling af plugins, funktionalitet og idéologi.

Systemet giver os frihed til, at integrere ny funktionalitet og derved levere stærke og unikke løsninger, i et super brugervenligt system.

Sprog

Der er mange måder at lave sprogversionering, i dette tilfælde var der brug for at den engelske udgave var meget lightweight på indholdssiden. Vi valgte derfor at lave en netværksløsning i stedet for den typiske 1:1. Det betyder at kunden i sin WordPress løsning har 2 separate sites, hvor der trækkes på samme tema- og plugin filer, og med mulighed for at vi stadig kan trække indhold på tværs. Denne løsning giver kunden mulighed for at lave et engelsk site som ikke bliver dikteret af det danske, men uden at miste funktionalitet.

Registreringsværktøj

Kunden bad os om at lave et system, hvor medarbejderne kunne registrere timeforbrug og derved føre statistik over arbejdsområder, ferier m.m. Fra systemet kan der trækkes rapporter og statistikker ud, og medarbejderen kan med få klik ordne alt registreringsarbejdet digitalt.

En del af løsningen var at systemet selv skulle tage højde for helligdage og timeantal for den enkelte medarbejder.

Webshop

Vi har udviklet en webshop som tillader os at integrere en typisk webshop, i et hvilket som helst design, og tilpasse med de funktioner der kræves.

Webshoppen er lavet som et bestillingsværktøj, uden betalingsgateway. Men det er kodet så vi på sigt kan ligge den på uden at ramme begrænsninger.

MailChimp

Nyhedsbreve er næsten en verden for sig selv, derfor anbefaler vi også at de får deres eget system. Her anbefaler vi MailChimp. Siden 2001 har MailChimp udviklet sig til et af de stærkeste systemer indenfor direct marketing. De tilbyder en lang række muligheder for segmentering af modtagere samt statistik.

I forbindelse med lanceringen af den nye løsning, blev der også ryddet op i gamle mail adresser og lister, så kunden nu kan sende ud til en frisk liste af interesseret modtagere.

Kalender

Kunden afholder en del arrangementer, og linker til endnu flere. Derfor havde de brug for en stærk kalender funktion, hvor de kunne styre arrangementer og tilmeldinger. Samtidig var der brug for at brugere kunne tippe om spændende arrangementer, som kunden med et enkelt klik kunne tilføje til kalenderen.

Faktisk blev jeg lidt overrasket over kompleksiteten i, at styre så teksttungt indhold uden billedemateriale. Mit fokus var, at udvikle så få skabeloner som muligt, og lade rammerne være helt enkle, så brugeren hurtigt afkoder indholdet.